Monday, February 22, 2010

Tuesday, February 16, 2010

TAWARAN ISTIMEWA!!! PC MURAH , TERMURAH.

TAWARAN ISTIMEWA!!! PC MURAH , TERMURAH.
PC BARU, MODEL DELL DENGAN HARGA RM650 SAHAJA...!!!


Monitor 17 inci (DELL)
Processor Intel Pentium 4
CPU 1.80 GHz
RAM 256 MB
Hard disk 40 GB
Speaker 2.0
Vcd player
Waranty 1 bulan.

(utk upgrade DVD player / RAM / Wireless dll disediakan)



JANGAN TANGGUH LAGI, SEMENTARA STOK MASIH ADA...


SILA BUAT TEMPAHAN/PESANAN KE
Azli bin Mohd Nason
013-476 8701
qasiyun@yahoo.com

***segala persoalan n maklumat lanjut sila layari: http://qasiyuncenter.blogspot.com/ atau hubungi USTAZ AZLI MOHD NASON.....

HARAP MAKLUM!!!

Monday, February 15, 2010

PERHIMPUNAN SUKARELAWAN PEMUDA PAS BALING( PERKELAHAN PERDANA BERSAMA MAT SABU)

PROGRAM YG BERLANGSUNG DI PERSISIRAN SG. KUALA KETIL (blkg umah abah aku je) bermula pukul 11-2ptg pada 15/2/2010

Mat Sabu memberikan ucapan utama tashjik pemuda



memimpin melafaz ikrar skarelawan pemuda pas Baling

Ketua pemuda PAS KEDAH, Ust.Ahmad Yahya

Timb. Yang dipertua PAS kwsn BALING, YB. CIKGU JO




Antara pemuda yg hadir

Barisan Pimpinan PAS

IKLAN

Ketua Pemuda PAS BALING. UST.OSMAN

Wednesday, February 10, 2010

Monday, February 1, 2010

2 KEMATIAN DALAM 1 HARI

Semalam, Ahad 31/1/2010 kebetulan merupakan cuti utk Tahfiz Mutmainnah bersempena pelajar2 pulang ke kampung.

Walaupun peluang bercuti yang disambut dengan kegembiraan namun tidak disangka ada kesedihan di sebaliknya. Mungkin untuk memuhasabahkan diri dari lalai dan leka.


2 berita kematian yg diterima smlm sdikit sbyk m'beri kesan dlm diri aku.

Kematian pertama dikhabarkan oleh isteri aku pada pagi hari selepas solat subuh. Lalu aku pun keluar untuk mendapatkan kesahihan berita tersebut.

Dan berita kematian kedua aku terima sejurus pulang dr rumah abah aku.

Kebetulan tgahari tu black out di rumah aku. Oleh kerana anak2 yg x tahan dgn cuaca yg panas terik, kami pon ambil keputusan berehat di rumah orang tua aku di seberang jalan. Selepas asar, kami pulang semula ke rumah dan aku menerima satu lagi khabar kematian. Dijangkakan kerana dipatuk ular. Namun sejauh mana kebenarannya, tidak dapat dipastikan.



Aku kata kata kat orang rumah aku: "Kalau kita dok umah td, mesti kita tau kenapa dia mati."

Namun sgl penyesalan tidak berguna. Perkataan "kalau" itu hya menambahkan penyesalan dan membuka pintu syaitan.

Abbudey yg kebetulan ada di situ kata kat aku: "Baba, nanti kita solat jenazah, pastu kita pi tanam no."

Abbudey skrg sudah idrak (paham) ttg solat jenazah dan tanam mayat. Mungkin krn sering mengikut aku pergi ke masjid. Dan dia sering bertanya itu itni. Kenapa bg salam berdiri dlm solat jenazah? Kenapa Allahu Akbar byk sgt? dan mcm2 soalan.

Inilah salah satu faedahnya membaca anak kecil ke masjid, supaya dia byk beljar ttg agamanya. W/pun pd permulaannya mereka mgkin mganggu di dalam masjid, tp bila dinasihatkan, lama kelamaan, mereka akan faham dan byk yg boleh mereka belajar dgn pergi ke masjid.

Malahan, org rumah aku kata: Abbudey hafal surah yasin dan ayat kursi sendiri, bila sering ikut aku ke kenduri tahlil dan yasin.

Berbalik ke cerita 2 kematian yg aku terima smlm. Sebenarnya kematian pertama ialah: seekor ikan talapia aku yg mati dalam kolam di depan rumah aku.

Dan kematian kedua pula ialah ayam jantan yg aku bela mati di belakang rumah aku.....


Kisah lawak yang realiti ni bukan sekadar utk hiburan sj, tp moga dpt iktibar dan manfaat daripadanya
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...