Saturday, March 12, 2011

Respon membina dari 2 wanita hebat

Alhamdulillah minggu ini saya dapat respon yang menarik dan membina dari 2 pembaca blog ini.

Wanita2 hebat yg saya maksudkan ini ialah Puan Lina Karim dan Puan Maisarah Abdul Karim.

Mungkin ramai yang sudah mengenali Puan Lina Karim yang sgt terkenal dengan penulisan blog ttg cara mengajar anak2 kecilnya (Darwish n Darwisya). Dan saya juga sgt meminati tulisan Puan Lina didalam blognya yang kaya dengan ilmu dan info yang amat berharga.

petikan akhbar ttg anak Puan Lina

Emel dari Puan Lina Karim yang berkongsi ttg cara mengajar anak2 kecil menghafal al-quran sangat bermanffaat saya terima hampir setiap minggu....Niat murni Puan Lina untuk menyebarkan ilmu ttg kaedah menghafal Al-quran di usia kecil InsyaALlah akan diberi ganjaran oleh Allah..



Puan Lina memberi cadangan kepada saya supaya merekodkan bacaan anak2 dan menyiarkannya di dalam You Tube supaya lebih ramai orang dapat mengambil manfaat drpdnya...( InsyaAllah saya akan pertimbangkan cadangan tersebut.)




Dan cadangan kedua Puan Lina ialah supaya menerbitkan buku ttg Kaedah mengajar anak2 kecil (seawal usia bayi)- (setelah membaca sedutan dari buku pernah kami tulis) dan katanya buku ttg hal sedemikian amat kurang di Malaysia... Saya juga berdoa supaya buku tersebut dapat diterbitkan suatu hari nanti,InsyaALlah (w/pun sudah lama terperap dlm laptop sahaja)...


Dan Respon ke2 dari Kak Maisarah Abdul Karim yang menetap di UK. Beliau berkongsi byk info ttg pendidikan awal untuk bayi.

Dan sy sgt berterima kasih kpd beliau kepada telah memberi alamt website utk free download kitab2 arab utk kanak2 yg telah lama saya search tp x jumpa2...

Antara kitab2 arab yg sesuai utk anak2 kecil seawal usia 2 tahun ialah seperti di dalam gambar di bawah:



Buku2 ini mempunyai ilustrasi yang berwarna warni dan gambr2 yg sgt comel...Saya telah pun print dan baca bersama anak2 beberapa buah buku.

Anda juga boleh download dan print di link di bawah:

http://www.mini-mumin.com/ReadingRoom.html
http://bookstolearnarabic.wordpress.com/arabic-stories/arabic-stories-grade-1/
http://toolstolearnarabic.blogspot.com/2010/05/grade-1-2-20-arabic-talking-books-mp3.html

Selamt menjelajah dan mengambil manfaat dr web2 di atas.


Akhir sekali, saya amat berterima kasih kepada semua yang menyokong dan memberi respon baik kepada blog ini..Semoga anda semoga sentiasa diberkati Allah dan mendapat balasan yang berganda..Amin.

4 comments:

  1. Assalamualaikum aishah,
    Terima kasih kerana sudi berkongsi link2 yg menarik tu.
    Dan tak sabar juga menunggu 'perkongsian ilmu' dari Aishah sendiri. Good luck :)

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam Puan Mahani (Ibu yang terkenal dgn blog homeschool dgn kaedah2 pembelajaran yg menarik)

    Sama2..semoga Allah memberkati kita semua dgn perkongsian ini..

    Sama2 jugalah kita berdoa agar ia dapat diterbitkan agar masyarakat dapat mengambil manfaat drpadnya...(sbnrnya sy sudah tamat menulisnya 2 tahun dulu, cuma masih jumpa saluran utk menerbitkannya..) hmmmmmmmmm....

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas perkongsian. bersama mendidik anak dengan al quran.

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum ustazah..sy benar-benar meminati blog ustazah..xjemu-jemu sy melawatinya..trm ksh kerana berkongsi..smg Allah memberkati ustazah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...