Saturday, July 9, 2011

kraf: plaster magnet painting kit

Beberapa minggu lepas, ada beli set kraf baru utk anak2...salah satu aktiviti santai yg sgt menyeronokkkan!

inilah dia, plaster magnet painting kit

set yang ada

Abg Abbudey mula mewarna

Adik n abang

Siap ditampal di peti ais (selepas beberapa hari. sehari hya warna satu bentuk sahaja). tapi kadang2 plaster magnet ni xde di peti ais, kerana Adik Abdullah suka ambil dan main dengan benda ni.

p/s: tp saya lebih suka kalau ada dlm bentuk ABC @ nombor....

              KLIK SINI UNTUK LIHAT LEBIH BANYAK AKTIVITI KRAF YANG MENARIK 

9 comments:

  1. melihatkan mujahid yg dua ini, rase tak sabar mahu melihat anak sebesar ini..

    salam ziarah ukhuwwah fillah! ;)

    ReplyDelete
  2. Artikel yang menarik..
    Salam dari sahabat di Jogja...^_^

    Universitas Islam Indonesia
    http://uii.ac.id/

    ReplyDelete
  3. Terima kasih dan jazakumullahu khairan kathira kepada Ummu Muhammad yang sudi singgah ke blog ini..sama2lah kita berkongsi ilu ttg cara mentarbiah anak..

    SAYA SGT TERTARIK DGN CARA UMMU MUHAMMAD MENDIDIK ANAK BERENANG DI BAWAH USIA 6 BULAN LG....

    Pada pendapat sy,setiap peringkat usia kanak2 itu perlu dinikmati dgn sepenuhnya oleh ibu bapa... x perlulah kita tertunggu2 anak2 bila nak besar..Nnt bila dah besar, kita rindukan usianya ketika bayi...(seperti saya kini..huhu)....

    Banyak aktiviti yg menarik dan berfaedah boleh dilakukan bersama muhammad termasuklah bermain water colour (semacam dlm aktiviti ini)...AMAT MENARIK W/PUN AGAK COMOT PADA PERTAMA KALINYA!)

    Saya percaya Ummu Muhammad tentu sentiasa memperdenagrkan quran spk muhammad, agar hatinya diterangi cahaya kalamullah dan mudah baginya utk mengahafal quran. Malah ia adalah satu cara yg terbaik utk dia bertutur dgn baik dan fasih di masa depan.

    Sekali lg, terima kasih atas perkongsian ilmu di blog Puan yg sgt bermanfaat

    ReplyDelete
  4. Terima kasih dan jazakumullah atas kesudian galeri Foto universitas Islam Indonesia menjengah ke sini..

    Kami sgt berbesar hati dgn kunjungan anda ke blog ini!

    ReplyDelete
  5. puan Aishah..saya biasa2 sahaja..Allah izinkan saya bertemu kaedah mengajar bayi berenang semasa di awal kelahiran Muhammad..banyak yang saya belajar semasa Muhammad baru lahir..alhamdulillah mudah2an manfaat ini dapat dikongsi oleh semua ibu ayah..semoga anak2 kitalah generasi yang bakal merubah ummah! mengembalikan ustaz di alam ini..

    harapan saya terlalu tinggi utk melihat bayi2 didedahkan dgn sistem Allah walaupun ibu ayah tidak berfikrah islami..namun fitrah ibu bapa insyaAllah boleh diajak secara santai walaupun hanya di alam cyber..kalau tidak dapat bayak, harapnya Allah izin sikit yang lekat dihati-hati ibu ayah yang terbaca dan mudah2an Allah bukakan dan tergkan hati mereka utk cuba mencorakkan anak2 mereka sehabis baik mengikut piawaian Allah insyaAllah!

    target saya, mereka boleh menghantar anak2 ke sekolah tahfiz di usia paling minima utk mengahafal quran supaya lekat dihati anak2 mereka sejak kecil..mudah2an anak2nya yang bakal hebat dapat membantu ibu dan ayahnya menjadi orang2 yang kembali kepada Allah dgn lebih sempurna..

    besarkan harapan saya? hehe kita sama-sama doa ye :)

    ReplyDelete
  6. puan Aishah..saya biasa2 sahaja..Allah izinkan saya bertemu kaedah mengajar bayi berenang semasa di awal kelahiran Muhammad..banyak yang saya belajar semasa Muhammad baru lahir..alhamdulillah mudah2an manfaat ini dapat dikongsi oleh semua ibu ayah..semoga anak2 kitalah generasi yang bakal merubah ummah! mengembalikan ustaz di alam ini..

    harapan saya terlalu tinggi utk melihat bayi2 didedahkan dgn sistem Allah walaupun ibu ayah tidak berfikrah islami..namun fitrah ibu bapa insyaAllah boleh diajak secara santai walaupun hanya di alam cyber..kalau tidak dapat bayak, harapnya Allah izin sikit yang lekat dihati-hati ibu ayah yang terbaca dan mudah2an Allah bukakan dan tergkan hati mereka utk cuba mencorakkan anak2 mereka sehabis baik mengikut piawaian Allah insyaAllah!

    target saya, mereka boleh menghantar anak2 ke sekolah tahfiz di usia paling minima utk mengahafal quran supaya lekat dihati anak2 mereka sejak kecil..mudah2an anak2nya yang bakal hebat dapat membantu ibu dan ayahnya menjadi orang2 yang kembali kepada Allah dgn lebih sempurna..

    besarkan harapan saya? hehe kita sama-sama doa ye :)

    ReplyDelete
  7. Alhmadulillah...
    Saya berharap semoga Ummu Muhammad sekeluarga sentiasa dirahmati Allah dan impian Ummu Muhammad akan dikabulkanNYA..AMin!

    ReplyDelete
  8. Maaf bertanya...dimana boleh beli ya ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...