Wednesday, November 9, 2011

transfer activity

Assalamualaikum..

Kadang2 saya akan menulis dalam blog dan save dulu sebelum dipublish...tp kadang2 di save sehingga terlupa nak publish...akhirnya terperamlah entri tersebut..seperti entri kali ni yg saya tulis setahun yg lalu...Adik Abdullah pon dah besar...


Aktiviti ini biasa dapat dilihat di blog pendidikan kanak2 yang lain, antaranya di sini:
http://wwwmamahomeschool.blogspot.com/2011/03/transfer-activity.html

http://mymontessorijourney.typepad.com/my_montessori_journey/2010/01/wintry-transfer-work.html

http://mymontessorijourney.typepad.com/my_montessori_journey/2010/02/my-entry.html

Kali ini adik Abdullah cuba utk melakukan aktiviti ini.
mengambil guli dgn sudu dan letak di tempatnya

berlumba dgn abg

Kelebihan aktiviti ini ialah:
1- ketekunan
2-concentration and motor control.


video
nampak mcm mudah, rupanya agak sukar utk adik. (byk kali terjatuh, last skali, amik pki tgn je..) InsyaALlah bila dilakukan selalu akan menjadi mudah dan biasa.

3 comments:

  1. Bagusnya... benda2 camni rasa x terpikir nak bagi anak buat..

    Saya baru nak mulakan aktiviti2 yang sis buat tuk anak2 sis ni..

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum aisyah,
    lamanya x menyinggah kat sini. bila tgk aktiviti ni teringat pulak masa kakak balqis kecik dulu. masa tu aktiviti cam ni cukup mencabar utk dia. tapi bila sentiasa diulang2 semua tu dah x jadi masalah dah. Alhamdulillah, aktiviti begini mmg cukup2 membantu utk latih skill anak2 :)
    **walaupun dah lama x ke sini tapi nama aisyah sentiasa disebut kat rumah ni... ;) suka sgt2 dgn nama aisyah nih ^o^

    ReplyDelete
  3. -Puan Zuraida: Terima Kasih kerana menjengah blog ini...kdg2 aktivitinya sgt simple tp faedahnya sgt besar disamping mengeratkan hubungan ibu bapa n anak2

    -Kak Mahani: Ya, aktiviti ni pon saya ceduk dr blog kak Mahani jg yg rancak dgn aktiviti HS ..

    InsyaALLAH nnt ada aktivti bsama Aisyah pula..

    Tahniah atas kelahiran Aisyah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...