Sunday, January 4, 2015

Catatan Kuliah Maghrib anak-anak

بسم الله الرحمن الرحيم

MasyaALLAH syukur atas segala nikmat kurniaan ALLAH yang begitu banyak.

Cepat sungguh masa berlalu.

Jika tiga tahun yang lalu, jika saya membawa anak-anak ke kuliah di masjid, mereka akan membuat aktiviti lain seperti mewarna, melukis, main, makan, BACA DI SINI, MasyaALLAH cepatnya mereka berubah..Sekarang Alhamdulillah Abdullah dan Abdul Rahman sudah mampu mencatit nota kuliah.

Lebih-lebih lagi Abdul Rahman yang saya minta duduk di sof muslimin (tempat yang boleh saya nampak dia) dan catat point-point kuliah.


catatan kuliah
di Masjid Binjai
31 Disember 2014

Oleh Abd Rahman



catatan kuliah di Masjid Sg. Layar
1 Januari 2015

saya minta Abdul Rahman tulis 10 point kuliah

Dia duduk seorang di tempat muslimin dan tulis sendiri

MasyaALLAH. Moga ALLAH berkati dan kukuhkan ilmu
dalam hati anak2 kita.
Amin3


Ini pula catatan kuliah Abdullah (6 tahun)
1 januari 2015

Untuk Abdullah, ini kali pertama dia mencatat kuliah sebanyak ini

Abaikan kesalahan ejaan budak 6 tahun ini

Untuk Abdullah, saya sebutkan pointnya, kemudian dia catit. Itulah juga yang saya lakukan kepada Abang Abdul Rahman
pada permulaan dia mula mencatat kuliah dahulu, sebelum dia
mahir mencatat kuliah sendiri
Bagi saya, ini adalah satu kejayaan besar bagi seorang kanak-kanak yang boleh duduk dengar kuliah di masjid dengan tekun dan menulis point2 kuliah sendiri. ALLAH berkati ilmu kita semua.

Perjalanan ilmu dan dakwah ini masih jauh. ALLAH berkati dan berikanlah kami istiqamah dalam amalan, Amin3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...