Friday, February 2, 2018

Karya Abdullah: Peperangan di Syria dan apa yang kita patut buat.

بسم الله الرحمن الرحيم

Abang dan sepupu-sepupu saya lahir di Syria.



Ketika itu keadaan di Syria aman damai dan peperangan belum berlaku lagi.

Saya tidak pernah pergi ke Syria lagi dan saya teringin nak ke sana.

Selepas baba, mama dan abang pulang dari Syria, mereka tinggal di Taman Desa Bidara.

Kami hidup dengan aman damai.

Mak dan ayah saya selalu bercerita tentang kenangan mereka di Syria.

Saya sangat teruja mahu ke syria tetapi mak saya beritahu yang Syria sedang dalam peperangan.

Mak saya tunjuk video orang di Syria dibunuh oleh tentera Bashar.

Saya sangat sedih.

Banyak pihak memberikan pertolongan kepada rakyat Syria.

Saya pun menyumbang ke tabung bantuan Syria.

Dan saya juga berdoa kepada Syria agar mereka selamat.


بسم الله الرحمن الرحيم.
 الحمد لله رب العالمين و الصلاه و السلام على اشرف الأنبياء والمرسلين وعلى اله وصحبه اجمعين.
 اللهم اغفر لنا ذنوبنا ولوالدينا ولإخوان المجاهدين.
 اللهم انصر اخواننا المجاهدين وإخواننا المظلومين في سوريا و في فلسطين و في كل مكان وفي سائر الأرض.
  اللهم بدد شملهم و وفرق جمعهم  وشتت كلمتهم و سلط عليهم كلبا من كلابك يا قهار يا جبار يا منتقم يا الله.
 وصلى الله على سيدنا محمد و على اله و صاحبه و سلم و الحمد لله رب العالمين
(Abdullah baca doa ini sendiri menggunakan Google Microphone)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...