Monday, July 3, 2023

Kisah yang tidak dikongsikan

 بسم الله الرحمن الرحيم


Entri ini ditulis pada 5/8/2021


Pada awalnya saya berhasrat untuk berkongsi kisah ini di dalam status Whatsapp peribadi, namun saya rasakan seperti riyak pula😅.


Saya padamkan hasrat tersebut dan rasanya biarlah ia menjadi memori dalam blog ini. Jauh dari pandangan ramai, insyaallah lebih menjaga hati


Masih dalam PKP.

Hari tersebut saya tidak sihat, nak duduk lama pun rasa tak larat. 

Namun banyak kerja perlu diselesaikan.

Ada laporan yang diminta. Kerja pelajar dan guru yang perlu disemak. Anak sendiri juga perlu diajar.

Ada juga Whatsapp yang meminta pandangan.

Pagi tersebut sudah spoil mood apabila meminta anak menghantar hafazan, tetapi kelihatan seperti anak tersebut tak bersungguh-sungguh membaca Al-Quran.

Untuk tidak menambahkan buruk hari tersebut, saya perlu tenangkan diri semula.

Kerja yang boleh dibuat sambil baring, seperti menjawab pertanyaan dan memeriksa kerja guru dan pelajar, saya buat sambil berehat.



Untuk mengajar Ahmad matematik pula, buat sikit-sikit.



Sungguh mencabar juga untuk mengekalkan ketenteraman dan kedamaian hati.

Merancanglah dengan baik.

Semoga Allah bantu kita.

Inilah antara penenang hati. Membaca.



Novel ini sangat seronok dibaca. Untuk tahun ini saya mula banyak membaca tentang Hamka dan juga karya-karya beliau


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...