Friday, April 1, 2011

blog didikan quran utk anak 0-6 tahun

Kali ini saya ingin mewar-warkan blog baru berkisar ttg didikan quran bg kanak2 dr umur 0-6 yg direka oleh Puan Lina Karim.
Link
Puan Lina telah berusaha untuk menyampaikan ilmu dan maklumat ttg kepentingan mendidik anak dgn didikan Islam dan didikan quran dr sblm lahir lagi...


Beliau juga turut berkongsi cara2 dan langkah2 utk dijadikan panduan kepada ibu bapa yg mempunyai semangat supaya anak2 dapat menghafal al-quran dr usia kecil lg..

Di samping itu, beliau turut mengadakan seminar2 dan kursus2 untuk berkongsi masalah dan tips2 bg memantapkan pendidikan anak2 dan menjadikan anak2 yg soleh dan berilmu.

Maklumat lanjut boleh , layari web2 Puan Lina Karim di bawah ini:
http://www.didikanquran.blogspot.com/

http://www.darwishndarwisya.blogspot.com/

http://www.esselvy.com/testing.html


Beliau turut mengalu2kan rakaman video dr sesiapa sahaja utk dipenuhkan dlm blognya supaya masyarakat sedar ttg kepentingan didikan quran dr usia kecil.. Jd jgn malu2 dan ragu2 utk menghantar rakaman quran anak2 kecil (0-6 tahun) utk dipamerkan dlm blog ini. Abaikan jika org kata ia bertujuan menunjuk2 dan riya', krn berapa kerat sgt kanak2 kecil yg boleh menghafal al-quran berbanding mereka yg tidak segan2 menghantar anak2 kecil ke acara menyanyi, menari dan lain2....


Sumbangan video anda akan membuktikan bahawa anak2 kecil seawal 1 tahun juga sudah mampu utk menghafal quran. Dan ia adalah satu fenomena yang baik jika kita dapat menyaksikan ramainya kanak2 dpt menghafal quran diusia kecil agar mereka inilah dapat mengislahkan masyarakat nanti!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...