Monday, October 24, 2011

adik hafal skrip kartun arab

Pada entry yg lepas, kita dah lihat bagaimana ABdul Rahman blh menghafal skrip kartun Bahasa arab dlm masa kurang sebulan w/pun dia jrg menonton kartun dlm you tube termasuklah TV (skrg TV dirumah km lgsg x pernah dibuka kcuali utk menonton berita, itu pn amat jarang krn sgt sibuk mengulangkaji pljrn n quran slps Maghrib)

InsyaALlah kali ini kita akan lihat pula Abdullah (3 tahun) yg berusaha utk mengikut dialog bahasa arab fushah (baku) ketika menonton kartun siwak vs rokok...

Dr kartun ni juga saya perasan bhw anak2 saya tidak pernah kenal dgn sunnah BERSIWAK  dan x kenal langsung apakah itu siwak....?? Astagfirullah...

Satu sunnah kesukaan Rasulullah SAW yg hampir dilupakan ummat Islam...bagaimana dgn sunnah2 yg lain? jka bukan kita yg amalkan, siapa lg yg nak amalkan.....astagfirullah....

saya sgt tertarik dgn entry ttg siwak di sini: http://attuffahumairah.blogspot.com/2011/09/bersugi.html


InsyaAllah anak2 akan diperkenalkan dgn siwak n bagaimana cara menggunakannya...

Abdul Rahman asyik bertanya: bila nak belikan abang siwak??.....maaf, maaf, maaf.....terlupa....huhu
Ini menunjukkan bahawa kanak2 sgt mudah mengikut n menghafal skrip kartun...jd ibu bapa2 perlu berhati2 dgn bahan tontonan anak2... saya harap tiada lg dialog: 'aku.....kau', 'tak nak kawan' , 'saya tumbuk kamu' , 'tak guna' yang diambil dr kartun melayu....


2 comments:

  1. mujahid2 yg bakal gegar alam! ;)

    doakan kami!

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Ummu Muhammad yg selalu menyokong blog ini...

    Semoga Muhammad juga tergolong daripada rijal yg hebat! amin!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...