Wednesday, August 28, 2019

"Doakan adik bila mama khatam Al-Quran."


بسم الله الرحمن الرحيم

Entri ini ditulis pada 30/4/2019.

Ketika dalam perjalanan pulang dari masjid, saya berkongsi dengan suami dan anak-anak:
" Mama nak khatam hafazan untuk bulan ni dah. Mama dah sampai Surah Al Balad, insyaallah malam mama khatam hafazan mama."

Terus Abdullah balas seperti ini:


Sebak hati mama.

"Adik nak mama doakan apa kat adik?" 

"Doa apa-apa je...." Ringkas jawapan Abdullah.


Teringat saya antara pesanan dalam ijazah sanad Al Quran adalah untuk mendoakan sheikh dan orang muslimin setiap kali khatam Al-Quran.







Teringat pula beberapa bulan yang lalu ketika Abang Abbudey menang pidato Bahasa Arab, saya ceritakan kepada anak bahawa saya mendoakan Abang Abbudey ketika saya dalam keadaan berpuasa pada hari tersebut.

"Habis tu adik tak menang sebab mama tak doakan adik ke?"

Begitu pula fikirnya.

Hakikatnya semua anak kita sama-sama doakan secara adil

Moga doa kita yang baik-baik untuk anak-anak sentiasa diperkenan oleh Allah..Amin

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...