Sunday, August 4, 2019

Hikmah di sebalik paksaan ibu bapa (Siri 2)

بسم الله الرحمن الرحيم


**** sambungan dari entri yang lepas:


3- Mak abah menghantar kami ke Syria.

Walaupun pada mulanya, rasa memberontak dan tidak mahu ke sana ( yelah, tak pernah duduk asrama pun, tiba-tiba nak kena pergi Syria, yang zaman tu rasa tandus, tiada kehijauan), kini amat bersyukur.

Syria bumi yang berkat, ulamaknya ikhlas, pengajiannya berkesan di hati.

Jika abah merasa bersyukur kerana menghantar kami ke sana, kami lebih lagi bersyukur mendapat banyak manfaat dari pengajian di sana.





4- Ketika saya perlu berucap di hadapan pelajar dalam Bahasa Inggeris, saya teringat dulu abah pernah hantar saya untuk mengambil kursus Bahasa Inggeris di British Council.

Alhamdulillah dari situ, sedikit sebanyak membuatkan saya agak berkeyakinan untuk menyampaikan ucapan dalam Bahasa Inggeris.

Dari situ saya merasa MasyaAllah.....betapa keputusan dan paksaan mak abah banyak manfaat kepada kita ketika dewasa.



Moga Allah ampunkan dosa mak abah dan tempatkan mak abah di dalam syurga Firdaus tanpa dihisab...

Ya Rabb

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...