Thursday, May 16, 2013

Info Buku: Erti Hidup Pada Memberi

بسم الله الرحمن الرحيم

Ini adalah antara buku yang dicari2 dan dibeli ketika sempat melawat  Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013.

Saya pernah katakan antara tulisan yang saya suka ialah karya Ustaz Hasrizal kerana idea yang dilontarkan, bahasa yang cantik dan mendalam.

Antara buku yang Ustaz Hasrizal pernah saya ulas:

Buku yang dibeli ialah Erti Hidup Pada Memberi.

Buku ini adalah buku yang terbaru diterbit oleh di Galeri Ilmu sempena dengan PBAKL 2013 yang lepas.

Buku terbaru
Alhamdulillah, buku ini amat menarik.

Ia adalah potongan2 ayat dari siri2 buku Ustaz Hasrizal yang lepas.

Alhamdulillah selesai dibaca.

Buku ini mengambil intipati2 buku yang lepas dan diletakkan dalam buku ini supaya lebih mendalam direnung dan ditenung maksudnya.


OK.
Antara petikan2 ayat yang amat saya suka ialah seperti di bawah ini:






Nauzuubillahi min zalik

kerana itu antara perkara yg
sy ingin lakukan setiap hari ialah bercerita kepada anak2
pernadi ditulis DI SINI

saya seperti pernah terbaca:
"Seseorang ibu ata bapa itu tidak akan bercerita kepada anak2nya
kecuali dengan penuh kasih sayang"
tapi terlupa dari mana entah bacanya


soalan yang belum saya temui jawapannya...
hmmmm....



Buku ini dibahagikan kepada beberapa bab:

- Kerohanian dan Kehambaan
- Tentang cinta
-Keibubapaan
- Perihal Suami
- Perihal Isteri
- Tentang Ibu
- Tentang Ayah
- Tentang Anak



* Antara perkata yang menarik ttg buku ini:
1- Isi yang ' straight to the point'
2- Tulisan yang besar
3- Kualiti kertas 
4- Warna2 yang menarik

Selamat membaca. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...