Wednesday, September 4, 2013

Info Buku: Diari Celik Saya, Prof Muhaya

بسم الله الرحمن الرحيم

ALhamdulillah, selepas saya membeli dan menggunakan Jurnal Inspirasi Diri (seperti yang pernah di tulis di sini dan di sini), saya dapati ia adalah sebuah bahan yang bagus untuk peningkatan diri dan yang lebih penting lagi untuk sentiasa mengingatkan diri sendiri tentang matlamat asal kewujudan  kita di dunia ini.

Dan apabila saya mengetahui akan kewujudan sebuah buku seperti jurnal itu juga untuk kanak-kanak, saya rasa amat penting untuk saya belikan untuk anak2. Mudahan2 ia dapat membantu anak2 dalam meningkatkan potensi diri menjadi mukmin yang sejati dan pemimpin baru org2 yang bertaqwa serta mengingatkan hadaf utama hidup di dunia ini, InsyaALLAH.
 Amin.

Alhamdulillah, ALLAH permudahkan urusan saya untuk membeli buku ini secara online, ALhamdulillah 
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Inilah dia jurnal yang amat bagus untuk anak2 
(walaupun masih bersekolah rendah)
v
v
v
v
v
v
v
v

buku yang comel dan ceria
tenang sahaja warnanya
=)

kulit belakang
 
info tentang jurnal Diari Celik Saya ini


Bagi saya, walaupun masih kanak2, masih dengan alam main2 mereka, sebagai ibu bapa, kita perlu sebutkan selalu tentang matlamat hidup supaya mereka JELAS dengan impian dan matlamat hidup mereka.

Tapi biasalah, LUPA itu memang selalu ada bila dengan bermacam2 tugasan.

Jadi, bagi pendapat saya, dengan adanya jurnal ini, InsyaALLAH ia dapat mengingatkan ibu bapa supaya berkomunikasi dengan anak2 tentang impian dan matlamat hidup. InsyaALLAH

isi buku yang paling awal sekali
MasyaALLAH!

 
perkara pertama yg perlu diisi ialah dengan kesyukuran supaya hidup
lebih positif

Dengan kehadiran jurnal ini juga, akan mengingatkan ibu bapa supaya lebih berinteraksi dan bersembang dengan anak2 tentang matlamat hidup di bumi ALLAH ini.


jurnal solat dan amal soleh

Saya amat bersyukur dan berterima kasih kepada pihak yang berusaha menerbitkan buku jurnal yang amat bagus bagi saya. ALLAH berilah ganjaran yang amat besar kepada mereka2 ini.
Moga jurnal ini menjadi salah satu penyebab kepada masyarakat yang lebih soleh pada masa hadapan nanti , INsyaALLAH.

3 perkara di mukasurat ini:
1- ilmu pada hari ini
2- jurnal al-quran
3- lukisan impian anak2


setiap hari ada kata2 hikmah yang positif untuk anak2 di awal mukasurat

antara kata2 hikmah


buku ini saya beli secara online di sini:
http://bukuonline2u.com/index.php?route=product/product&product_id=1937




Mari kita men'jurnal'kan diri sendiri, keluarga dan masyarakat, InsyaALLAH.

1 comment:

  1. bagusnya.... akak nak beli juga utk anak2 akak. terima kasih aishah. lama akak tak blogwalking, agak sibuk sgt skrg.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...