Monday, March 24, 2014

Sibuk?!

بسم الله الرحمن الرحيم

Entah ini entry yang ke berapa kalilah yang pernah saya tulis tentang betapa sibukya saya...hahaha (macam orang lain x sibuk no.....)

Itulah hakikat kita di dunia ini, selagi hidup selagi itulah kita sibuk. Astagfirullah..

sedang buzy

Walaupun cuti pertengahan penggal pertama telah bermula, namun kerja-kerja masih banyak perlu diselesaikan. ALLAH permudahkanlah.

inilah antara perkara yang menyibukkan saya

1- SRI TM: urusan sekolah yang tetap berjalan walaupun cuti sekolah, perlu banyak merancang

2- Bahas: Walaupun sudah mendapat natijah, tapi masih perlu perbaiki, mungkin untuk kali terakhir

3- Family dan anak2: setiap hari perlu pantauan.

ALLAH permudahkanlah segala urusan

Cara saya mengatasi ke'busy'an saya
Sangat perlu untuk list segala kerja, kalau tidak mesti banyak yang lupa

Doa sentiasa dipanjatkan moga ALLAH permudahkan segala urusan dan memberkatinya

listkan segala apa yg perlu buat dan beli dalam HP

Situasi busy ini seringkali menyebabkan kita rasa down, penat dan tak bermaya.

sumber: FB
setiap hari yang kita lalui adalah hadiah dari ALLAH.
Janganlah bazirkan dengan risaukan masa depan atau kecewa dengan masa lepas.
Cuma katakanlah:
Saya bertawakal kepada ALLAH

adakalanya, rasa seperti ragu2 apabila terlalu sibuk ini.
Bilakah kita nak sibuk dengan urusan akhirat kita?

Apapun, doa saya agar semua kesibukkan saya ini diberkati dan diganjari ALLAH.
amin.

Janganlah jadikan ia sebagai sia2 sahaja

Moga ia menjadi pemberat timbangan kita semua. Amin


Moga semua yang kita sibuk ini dipandang ALLAH sebagai usaha


Malunya bila mengajar tahfiz kalau tak mampu untuk luangkan masa untuk membaca dan mentadabbur AL-Quran.
Paling-paling baca dan tadabbutlah Al-Quran sebelum dan selepas Subuh.
Pasti akan ada jawapan bagi kekusutan kita dari AL-Quran.

Al-Quran itu kan syifa' bagi segala penyakit

InsyaALLAH saya akan ceritakan lagi pada masa hadapab




orang perempuan kan selalu over worried.

Selepas usaha dan sibuk, banyakkanlah bertawakkal kepada ALLAH

ALLAH bantu saya untuk lakukannya

Siapa yang meninggalkan sesuatu kerana ALLAH, ALLAH akan gantikan sesuatu yang lebih baik kepadanya






2 comments:

  1. setuju sgt..saya bun bz je memanjang..semoga kesibukan kita menjadi ibadah...:-)

    ReplyDelete
  2. salam, aisyah, wah tahniah2...dah siap ye tesis....
    Doakan k inah juga.
    Aisyah untuk petikan yang akhir tu, rasanya maksudnya macam ni "Siapa yang meninggalkan sesuatu kerana ALLAH, ALLAH akan gantikan sesuatu yang lebih baik daripadanya(apa yang ditinggalkan itu).
    kalau k inah yg salah tolong betulkan....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...