Saturday, March 28, 2015

Alhamdulillah perkembangan yang bagus

بسم الله الرحمن الرحيم

Jika beberapa tahun dahulu ketika awal kelahiran Abbudey dan Abdullah sekitar tahun 2006 dan 2008, tidak ramai ibu bapa yang ingin bercerita tentang mendidik anak dengan Al-Quran dari usia bayi, barangan untuk mendidik anak-anak dengan Al-Quran pada usia bayi jugak tiada di pasaran.

Namun pada masa sekarang ini, MasyaALLAH sudah ramai ibu bapa yang bercerita melalui Facebook atau blog mengenai mendidik anak-anak dengan Al-Quran dan secara Islamik, termasuklah mereka yang melakukan homeschool dan mendidik anak 100% di rumah termasuklah mengajar Al-Quran.

Barangan untuk mengajar ajak-ajak menghafaz dan membaca AL-Quran juga banyak di pasaran. Dari Apple mainan yang boleh mengeluarkan bacaan Al-Quran, buku alif ba ta yang bewarna warni dan comel, buku-buku kain yang comel, puzzle alif ba ta dan macam-macam lagi. Semua itu memudah usaha ibu bapa untuk menggalakkan anak-anak menghafaz AL-Quran. Rugilah jika tidak mengambil peluang keemasan sebegini

Bagi saya ini adalah satu perkembangan yang bagus, MasyaALLAH.

Ganerasi yang mendapat pendidikan agama sebeginilah yang diharap menjadi pemimpin masa depan, amin.

Diharap pendidikan sebegini juga dapatlah mengurangkan peratus masyarakat yang tidak solat, berpuasa, buta Al-Quran dan segala macam kejahilan agama .

InsyaALLAH inilah ganerasi AL-Quran yang kita idam-idamkan.

Ganerasi yang akan mengajak masyarakat kepada kebaikan dan menjadi khalifah yang membersihkan bumi ALLAH dari maksiat yang fasad, InsyaALLAH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...