Thursday, March 19, 2015

Mencari yang terbaik

بسم الله الرحمن الرحيم

Teringat beberapa tahun lalu ketika Abd Rahman tamat PASTI dan ingin masuk ke sekolah rendah.

Sebelum ini memang kami mencari sekolah yang sesuai untuk apa yang kami cita-citakan untuk anak-anak.

Sekolah yang boleh memberi didikan agama yang kukuh, Bahasa Arab yang mantap dan hafazan Al-Quran yang bagus tanpa asrama. Namun untuk kawasan sekitar Sungai Petani dan Kuala Ketil, kami tidak menjumpai sekolah yang menepati 'piawaian' kami.

Kami menghantar Abdul Rahman ke sebuah sekolah agama yang kami rasa paling sesuai dengan prinsip kami.

Namun setelah hampir setahun, apa yang dicari bagai tidak ditemui. Saya berbincang berdoa dengan suami agar menjumpai sekolah yang bersesuaian.

ALLAH ilhamkan agar saya membuat kertas kerja, beserta dengan silibus, kaedah hafazan, target dan macam-macam lagi untuk menubuhkan sekolah rendah tahfiz. saya menghantar kepada AJK dan pengerusi sekolah pada bulan 9 tahun 2013.

Walaupun rasa pada permulaannya saya rasa agak mustahil perkara ini akan berlaku, setiap hari saya berdoa, Ya ALLAH, bantulah kami untuk memberi pendidikan agama yang terbaik untuk anak-anak agar mereka kelak menjadi pendokong dan pejuang agamaMU, Ya RAbb.

Bantulah kami.

Setiap malam, itulah doanya.

Merasai diri begitu lemah dan kuasa hanyalah milik ALLAH.


................bersambung di entri akan datang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...