Saturday, March 21, 2015

ALLAH yang meluaskan jalan ketika kita kesempitan

بسم الله الرحمن الرحيم

....... sambungan dari entri lepas.

Setiap hari saya benar-benar meminta dari ALLAH agar dapat memberikan pendidikan yang terbaik dan hafazan AL-Quran kepada anak=anak.

Terasa hidup anak-anak terbiar dan sia-sia jika tidak dipenuhkan dengan didikan agama dan hafazan Al-Quran.

Saya merasakan kecerdikan yang dimiliki anak-anak menjadi sia-sia bila tidak disalurkan untuk menghafaza dan memahami Al-Quran.

Sehingga saya menanam dalam hati:
"Ya ALLAH, jika Kau perkenankan doaku yang satu ini, aku tidak akan meminta apa lagi daripadaMu."

Bagi saya pendidikan anak-anak di sekolah rendah ini dan ketika kecil amatlah penting. Jika kita corakkan dengan agama dan asuhan yang betul, InsyaALLAH dengan izin ALLAH semuakan akan selamat di masa kelak.

MasyaALLAH , perkara yang kita rasakan payah dan tidak jalan penyelasaian itu sebenarnya amat mudah dan remeh di sisi ALLAH.

ALLAH permudahkan segala urusan untuk menubuhkan sekolah rendah tahfiz.

ALLAHU AKBAR

Segala usaha menjadi mudah ibarat air yang mengalir.

Bermula dari persetujuan pengerusi sekolah, pembinann sekolah 2 tingkat dalam masa 3 bulan, penulisan kitab-kitab silibus mengikut sukatan yang bersesuaian, pemilihan pelajar dan guru, pendaftaran dan segalanya menjadi mudah. 

SUBHANALLAH. ALLAHU AKBAR.

Doa saya sentiasa agar ALLAH permudahkan segala usaha ini, janganlah diuji dengan ujian yang berat kerana kita ini hanyalah hamba yang lemah.

......... Bersambung ke entri akan datang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...