Wednesday, January 30, 2013

Apa bakat saya?

بسم الله الرحمن الرحيم


Saya dapat tahu tentang buku ini apabila membaca entri blog di sini:

Terus saya tertarik dan ingin memilikinya
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


Buku yang akan membuatkan anda terfikir2 apa bakat anda yg boleh anda
gilap dan maksimakan?

Buku ini menceritakan betapa pentingnya bakat

Tidak semua perasan dengan bakat yg mereka ada.. Ada yg bila dah tak boleh diguna lagi baru perasan. contoh, seseorang yg sudah tua baru perasan yg dia berbakat bermain bola. Waktu tu tiada gunanya lagi..

Malahan ada juga orang yg sepanjang hayatnya dia tak perasan bakat yg ada pada dirinya. Ruginya dan takutnya.


contoh2 mereka yang berjaya dengan bakat mereka
Ada juga orang yang mempersia-siakan bakat yang ada pada dirinya.

Bakat akan membuat seseorang itu cemerlang dan terkehadapan

contohya, pemain badminton, Lee chong Wei yang berbakat dalam bermain badminton dan dia menggilap bakatnya dan mendapat nilai dari bakat tersebut.

Dan tiada orang kisah kalau dia tak reti bermain bola sepak.

Kerana itulah bakat itu perlu digilap lebih penting dari memperbaiki kekurangan yang lain .
Tetapi ilmu itu juga adalah penting. Pening tak?
Huraian lanjut boleh baca dari buku ini.

Ilustrasi yg menarik

Buku ini sangat menarik. Membacanya membuatkan saya tertanya2:
1- apakah bakat saya n anak2 yang kami ada?
2- Bagaimana kami ingin gilapnya, maksimakan dan ia memberi nilai?

Mitos kejayaan
sangat menarik

Lagi mitos kejayaan
Selepas membaca buku ini saya berbincang dengan suami apakah bakat yg saya minat dan saya nak fokus,gilap dan maksimakan?

Saya pilih bakat mengajar dan menulis. (Yang saya minat untuk lakukannya)

ALLAH berkati dan perkenankan. Amin. =)

(Oleh kerana terkesan sangat dengan buku ini sampai terbawa2 dalam mimpi mendapat anugerah dari Puan Ainon Mohd.... =P...  semangat sangat nak cungkil bakat.)

Nota: Maklumat tentang harga, sinopsis dan kandungan buku ini boleh didapati di sini:
http://pts.com.my/index.php/buku/apa_bakat_saya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...