Thursday, April 23, 2015

Info Buku: CIkgu Saya Suka Pergi Sekolah

بسم الله الرحمن الرحيم

Buku kali ini saya beli selepas membaca ulasan tentang buku ini dalam blog ini:
(Saya suka menjengah ke blog ini kerana banyak idea tentang buku-buku yang bagus boleh didapati dalam blog ini)

Bagi saya buku ini sangat menarik, dan antara sebab-sebab saya sukakan buku ini ialah:



1- Tajuknya yang positif dan comel



2- Catatan guru-guru muda tentang pengalaman dan kisah comel mereka dengan pelajar.


3- Terdapat banyak panduan dan ulasan di akhir setiap cerita yang diambil dari sumber-sumber ilmiah yang berkualiti seperti Kitab Tarbiyatul Aulad Karya Sheikh Abdullah Nasih Ulwan


4- Terdapat gambarajah dan carta yang memudahkan kita untuk menghadam info dalam buku ini


5- Ilustrasi yang comel dan bermotivasi



5- Info-info yang berkualiti dan menarik




6- Petikan potongan ayat AL-Quran dan hadis yang mengukuhkan lagi info di dalam buku ini.




Membaca buku ini akan memberi anda emosi tenang, kelakar, serba salah, sedih, syahdu dan bermacam lagi di samping menambah banyak info yang pelbagai.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...