Friday, March 1, 2013

Kenapa tidak tulis tentang Syria

بسم الله الرحمن الرحيم

Jika ada yg bertanya mengapa saya tidak pernah langsung membuat entri tentang Syria?

Adakah saya tidak kisah langsung tentang penderitaan muslimin di Syria?

* Tarik nafas*

Sebenarnya saya amat sedih dan tidak sanggup untuk melihat gambar dan video2 tentang penderitaan mereka di Syria.

6 tahun di sana banyak kenangan yang masih segar dalam minda. Dari bujang hingga punya anak seorang kami menetap di sana.

Di sana ada sahabat2 kami . Di sana ada guru2 kali .

Bila bertanya khabar kepada mereka, saya akan jadi keluh kesah.

Apa yg saya boleh bantu?

Mereka lama menantikan KEAMANAN!

Saya hanya ada DOA.

Mari doakan untuk mereka sempena Hari Jumaat yang penuh berkat ini.
ALLAH berilah keamanan dan kegembiraan kembali kepada mereka. amin3.

p/s: Surah Al-kahf yang lupa ya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...