Monday, February 11, 2013

Cara baru saya menulis blog

بسم الله الرحمن الرحيم

Baca tajuk macam hebat sangatlah... 'cara baru'!

tapi sebenarnya perkongsian sedikit ilmu yang saya tahu.

Kalau dahulu saya tulis dan publish.

Sekarang ni, saya hanya akan menulis sebanyak mungkin tajuk pada masa2 terluang (moga dapat mengasah teknik menulis)  dan setkan auto publish.

Set tarikh dan jam (masa hadapan)
klik 'done'
dan klik 'publish'

Ilmu mudah yang saya tak tahu dahulunya =)

Ilmu untuk setkan 'auto publish' ini saya pelajari dari Ummu Muhammad. (Jazakillah ustazah)

Cara begini lebih mudah untuk sentiasa update blog walaupun dah lama tak menulis dalam blog =P

Jadi jangan pula ingat setiap hari saya menulis blog dan publish pada pukul 6 pagi (haha....Waktu tu sibuk siapkan anak2 untuk ke sekolah.)

4 comments:

  1. hehe....sy pun selalu buat mcm ni...bila ada kelapangan & idea terus tulis banyak2 entry tapi buat auto publish :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya. amat memudahkan urusan mengup-date blog...ALhamdulillah =)

      Delete
  2. Setiap hari juga ka kena setting benda ni ustaz?Sebab nampak sekali setting ada 1 tarikh dan masa ja ustaz..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...