Friday, February 8, 2013

Ulasan buku oleh Abdullah

بسم  الله الرحمن الرحيم


Dahulu saya tidak percaya bila dengar orang kata dia pandai bahasa sebab banyak tengok filem dalam bahasa tersebut.

Dalam hati dok kata: "aku dok tengok kartun/ filem dalam Bahasa Inggeris, tapi tak pandai pun cakap Inggeris macam omputeh." haha...

Tapi bila saya lihat Abdullah yang boleh berkomukasi dalam Bahasa Arab seawal usia 4 tahun  walaupun mak paknya 'malas' nak ajar, saya baru percaya yang kanak2 boleh pandai bahasa dengan menonton kartun seperti yang pernah saya tulis di sini:
http://cinta-rasul.blogspot.com/2013/01/abdullah-bercakap-bahasa-arab.html

**Sila baca sekali perhatian dan amaran2 di ruang komen dalam link tersebut. Jangan nanti salahkan saya kalau anak ketagih kartun dan tak nak baca buku pula...huhu***

Kali ini, mari kita lihat Abdullah mengulas dan menceritakan tentang buku yang pernah saya tulis dalam entri di sini:
http://cinta-rasul.blogspot.com/2013/02/buku-menarik-3-bahasa.html





ALLAH BERKATI ANAK INI =)

1 comment:

  1. sye setuju dgn ustazah..mase sye praktikum mase belajar dulu..di kawan banda..ade sorang budak speaking bukan main slang sampai tak reti da ckp melayu..selidik2 ingatkan dik oversea ke mase kecik..mak die kate die tgk astro sahaje..sejak tu kajian saye yag anak2 akan terdedah dgn ape yg ade dipersekitaran..kalau dari kecik dah kenalkan quran, in shaa Allah dgn izin Allah bahase tulah jugak yg akan keluar ...dan ianya cukup terbukti! :)

    p/s: lepas muhammad tgk abdullah bace surah dhuha..die sgt alert dgn surah tu dan 3 hari lepas die da mule keluarkan surah dhuha..baru nak rakam ayat ke3 die gelak sbb nmpak saye nk videokan die ngaji terus lari sambung main..saba jelahh tapi kalau tgk VCD laju je ikut bersungguh sungguh..doakan kamii ustazah!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...