Saturday, August 5, 2017

Karya Abdullah: Kenangan di Indonesia

بسم الله الرحمن الرحيم


Kami selalu teringin nak pergi ke Cianjur, Indonesia kerana mahu jumpa sahabat kami yang sangat baik hati di sana.

Mereka ialah: Muhammad, Zahid, Mustafa dan Yaman.



Di depan Universiti Imam Asy Syafie


Mereka tinggal  di Unervesiti Imam Asy-Shafie.

Ayah mereka adalah pensyarah di sana.

Di situ kawasannya besar sangat dan cantik. Udaranya sangat sejuk dan segar.
Menuju ke Cianjur
Apabila saya tahu bahawa ayah saya  merancang untuk pergi ke Cianjur, Indonesia, saya rasa sangat gembira dan tidak sabar mahu ke sana.

Saya ternanti-nanti 21/ 1 /2017 untuk kami pergi ke Indonesia.

Kami  bertolak pukul 4 petang dan sampai ke Lapangan Terbang Jakarta pada pukul 8 malam.
Bermain di Air port Jakarta
Kami menaiki kereta anak murid Sheikh Mahir dari Jakarta menuju ke Cianjur.

Kami sampai di univesiti pukul 2 pagi.
Rumah yang kami tinggal di Cianjur
Hari ketiga kami pulang ke Malaysia.

Mengucapkan selamat tinggal
Kami berasa sedih sangat.


Begitulah kenangan saya di indonesia

                    Tamat...



Dalam penerbangan pulang ke Malaysia

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...