Friday, January 31, 2014

Genap sebulan bertukar kerjaya

بسم الله الرحمن الرحيم

Hari ini genaplah sebulan mengajar di SEKOLAH RENDAH ISLAM TAHFIZ MUTMAINNAH (SRI TM) yang juga merupakan tahun pertama beroperasi.

alhamdulillah
bangunan SRI TM dan surau

ALhamdulillah terasa sungguh bantuan dari ALLAH yang melancarkan segala urusan. Betapa ALLAH itu sangat baik dengan kita, memakbulkan segala permintaan dan menghilangkan segala kerisauan. Syukur ke hadrat ilahi

drjh 1

darjah 2

Para pelajar SRI TM berwajah puas hati dan bangga dengan hasil kraf sendiri dalam kelas 'dirasah fanniyyah' untuk dibawa pulang.

Kraf adaptasi dari hadis:

Muadz Al-Juhani r.a memberitahu, Rasulullah s.a.w bersabda, “ Sesiapa yang membaca al-Quran dan mengamalkan isi kandungannya, maka pada hari kiamat kedua ibu bapanya akan di pakaikan mahkota, sinarnya lebih terang daripada cahaya matahari berada di rumah kita. Bagaimana menurut perkiraan kalian, bagaimana agaknya ganjaran untuk orang yang mengamalkannya sendiri? Hadis Riwayat Ahmad dan Abu Dawud


Taklimat Alquran kepada pelajar SRI TM oleh Ustaz Jamaluddin Ahmad

Hari Taklimat Waris dan Hari Transisi Sekolah Rendah Islam Tahfiz Mutmainnah.

MasyaAllah. Sangat gembira dan kagum bila melihat anak anak kecil yang sudah berani untuk menjadi imam, menjadi ketua membaca doa dan menjadi muazzin pada hari pertama pertama persekolahan.

Allah berkati anak anak ini dan menjadikan mereka pewaris Nabi. Amin



halaqah al-quran


2 comments:

  1. mabruk ya ustazah! ade jodoh bole pos muhammad dan abdullah ngaji kuale ketil sane noh ;)

    ReplyDelete
  2. seronoknya. nak pos Alfatih & hassan juge :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...