Wednesday, March 14, 2012

Saya benci AWAK!



بسم الله الرحمن الرحيم

Beberapa hari ni, saya ada terbaca blog Ustaz Hasrizal tentang pembaca2 bukunya yg tidak suka dengan bukunya... Pelbagai alasan yg mereka berikan.

Anda boleh lihat di sini:
dan juga di sini:

Di sinilah sumber ttg artikel tak suka buku ustaz yg sy baca tu


Apa yg saya nak katakan disini, kita mmg takkan boleh bagi semua suka dengan cara kita.

 Saya adalah BODOH jika saya nak bagi semua orang suka dengan cara saya. 

Dan saya juga seorang yg TIDAK JATI DIRI, TIADA PRINSIP jika mahu semua org sukakan saya.
kan dah kena menyampah sekali!
Kita lihat dalam link website td, pembaca itu mengata dia tidak suka kerana ustaz suka mengangkat diri dan keluarga.

Agak2nya orang Malaysia ni suka cerita orang cerai berai, bergaduh mcm tu kot... cerita keluarga bahagia, keluarga mithali, amalkan perbincangan semua tu tak seronok dan dikategorikan dalam orang2 yg suka bermegah, riak, syok sendiri dan yg seangkatan dengannya.

tak suka!

Jika kebaikan yg kita kongsi ada manfaat dan boleh dicontohi orang, di mana salahnya.

Takkanlah nak bercerita tentang kita menyampah dan benci dengan orang dalam blog atau buku (wpun ada org yg buat sedemikian)




unlike!

Konklusinya, janganlah kita sewenang2nya naka melabelkan org suka syok sendiri dan besar sangatkan kita sehingga boleh memberi kesan kepada orang lain dengan membencinya???

arghh
Macam nilah gamaknya bencinya
Kita tak perlu nak berpura2 utk memenuhi permintaan semua orang! 

menyampah sungguh le tu











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...