Saturday, July 1, 2023

Tunjuk hebat.?

 بسم الله الرحمن الرحيم


Entri ini ditulis pada 5/8/2021


Adakalanya saya ingin berkongsi tips dalam Whatsapp peribadi untuk manfaat bersama, tapi terdetik juga dalam hati:

'Nampak macam menunjuk-nunjuk aku ni bagus sangat lah pulak.'


Ya. Suara hati seperti ini memang selalu kedengaran dalam diri saya.


Akhirnya saya mencatatkan dengan mengubah ceritanya dan menisbahkan kepada orang lain. 


Adapun untuk merakam memori, mungkin menulis blog lebih selamat.


Akhirnya saya kongsikan seperti ini:



Mungkin cara ini lebih selesa dan selamat untuk hati dari rasa riyak.


Inilah perkongsian tersebut:


Saya sering melihat cara kerja rakan-rakan, apa yang baik boleh diteladani.


Apabila kerja bertimbun-timbun hingga rasa serabut nak buat mana satu dulu, senaraikan:


Utamakan dan selesaikan dulu:


1. Yang berkaitan dengan pihak lain dan perlu disiapkan segera.


2. tiada kaitan dengan pihak lain dan boleh ditangguhkan.


Tabiat menyenaraikan kerja, selalunya dapat membantu kita untuk mengatur kerja.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...