Sunday, June 30, 2013

Info Buku: Melahirkan Anak Pencinta AL-Quran

بسم الله الرحمن الرحيم

InsyaALLAH kali ini saya akan berkongsi tentang buku yang Alhamdulillah saya sudah habis baca. Buku yang pernah saya baca sewaktu 2 jam penantian dahulu.

Inilah bukunya:
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


tengok sahaja buku ini di kaunter buku di HASANI,
terus tertarik untuk beli.
MasyaALLAH
muka hadapan.

muka belakang

harganya: RM20
terbitan: Telaga Biru

penulisnya

Buku ini bagi saya amat bagus untuk memberi motivasi untuk mendidik anak2 kecil dengan Al-Quran.

Malahan ia juga memberi penerangan yang jelas tentang tujuan sebenar kita mendidik anak dengan AL-Quran.

Buku ini bagi saya banyak memberi muhasabah dan teguran kepada diri dalam mendidik anak2 dengan Al-Quran.

Antara kelebihan buku ini ialah:
1- Tajuk2 kupasan yang menarik

tajuk2nya isi kandungannya yang menarik untuk dibaca
(*p/s: Oh! saya sangat guna camera handphone Nokia Lumia.
Hasil gambarnya yang  sharp dan  fokus. Tulisan dalam buku tu pun dapat dibaca, tak kembang gambarnnya
 =) 


2- Disertakan dengan dalil2 dari Al-Quran dan Sunnah

3- Gambar dan ilustrasi yang menarik dalam buku
Tulisan yang mudah difaham dan menusuk ke hati

4- Bahasanya yang baik dan memberi motivasi dalam diri pembaca. MasyaALLAH!


5- Disediakan juga rujukan dan marjik kepada Hadis2 dan kata2 ulama dalam buku tersebut

kelebihan Ahli Al-Quran



6- Point yang mudah difahami


7- Isi2 penting dijelaskan dan ditulis dengan besar
benarlah firman ALLAH SWT

YA ALLAH.
Perkenankanlah doa kami

Selamat membaca, menambah motivasi diri dan muhasabah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...