Sunday, May 11, 2014

Jangan tinggalkan Al-Quran walaupun sesibuk mana sekalipun anda

بسم الله الرحمن الرحيم


Saya pernah menulis dalam entri-entri  yang lepas, malunya bila mengajar tahfiz jika tiada masa untuk mengulang Al-Quran, Astagfirullah.

Antara cara saya untuk tidak meninggalkan Al-Quran ialah:
Mentadabbur Al-Quran pada subuh hari dapat menguatkan rohani (hati) kita yang penat dengan urusan dunia, InsyaALLAH

Oleh kerasa, saya banyak kerja-kerja di pejabat yang hanya fokus pada komputer dan tulisan(jika tiada kelas), jadi suasananya senyap sahaja dan sangat mudah mengundang mengantuk,
jadi saya sangat suka untuk mendengar audio Al-Quran bacaan Sheikh Hani Ar-Rifaie.

Bacaan beliau amat beremosi (jika sedih sangat sedih) dan suaranya nyaring dan lantang, jadi selain saya mengulang hafazan AL-Quran bersama alunan sheikh, secara tak langsung ia dapat mengelakkan rasa mengantuk.

Saya pernah kongsikan link bacaan Sheikh Ahni Ar-RIfaie di sini:
http://cinta-rasul.blogspot.com/2014/02/bacaan-sheikh-hani-ar-rifaie-yang-merdu.html

Allah berikanlah kami Istiqamah dalam melakukkannya

Ulanglah juga AL-Quran ketika memandu.

meja yang menggambar kesibukkan
eh yeke?

kerja2 senyap yang saya lakukan sehari-hari

ALLAH terimalah ia sebagai ibadah dari kami, Amin

Moga kesibukan kita ini bukan menjadi perkara yang sia-sia di sini ALLAH.
Moga ia memberatkan timbangan hasanat kita

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...