Monday, May 19, 2014

Learning Roots: Quranic Oposites

بسم الله الرحمن الرحيم

Antara barang saya kirim pada kawan saya(pernah diceritakan di sini) yang masih belum saya cerita ialah Quranic Opposites Puzzle.

Mendengar sahaja namanya sudah membuatkan kita tertanya-tanya apakah barangannya kan?

Inilah barangannya:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

kotak yang comel dan menarik

jangan dilangkah dan diletak merata ye kerana mengandungi ayat al-Quran

menerangkan isi barang dalam kotak ini

meletakkan rujukan surah untuk perkataan yang terdapat dalam puzzle

terdapat 48 keping puzzle untuk perkataan yang berlawanan.

Puzzle ini sangat comel dan seronok anak-anak bermain dengannya.
Dapat menerangkan juga perbezaan dan pasangan-pasangan makhluk ALLAH yang ALLAH sebutkan dalam Al-Quran

Contoh:
Syurga - Neraka
Senang - Susah
Pagi - Malam


Belajar mendalami Al-Quran dengan santai. Menerapkan ilmu-ilmu Al-Quran dalam kehidupan seharian kita.

InsyaALLAH saya akan menceritakan bagaimana seronoknya anak-anak bermain dengan puzzle ini pada masa hadapan INsyaALLAH.

Boleh beli dari rakan saya di sini: https://www.facebook.com/byummwaliyya

1 comment:

  1. wah bestnya..tak sabar nak belikan untuk anak bila dia besar nanti..;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...