Tuesday, May 14, 2019

Kasih sayang Allah pada Bulan Ramadhan ini

بسم الله الرحمن الرحيم


Berita gembira pada 7 Ramadhan.

Keadaan rumah yang agak bersepah membuatkan rasa ragu-ragu samada ingin pergi terawih atau terawih di rumah dan boleh kemas rumah dulu.

Akhirnya saya pujuk hati dan berfikir:

"Ya Allah, aku luangkan masaku untuk bermunajat di malam RamadhanMu di rumahMu bersama mereka yang kasihkanMu, berilah aku kekuatan dan masa untuk membersihkan rumah, permudahkanlah segala urusanku Ya Rabb."


Ya Allah, sungguh Allah itu Maha Penyayang....

Allah berikan saya masa dan kekuatan untuk kemas rumah selepas subuh esoknya.


Bukan itu sahaja,malah Allah berikan 2 kegembiraan yang sangat besar dalam hidup saya.

Abang Abbudey kata:
" Mama, abang dah khatam Al-Quran sekali dah untuk Bulan Ramadhan ni."

Sebak dan sangat saya rasakan kasih sayang Allah bila anak seusia 13 tahun dah khatam Al-Quran pada Ramadhan ketujuh.

Mama dengan baba pun belum khatam lagi untuk Ramadhan kali ini.



Kegembiraan kedua yang membuatkan hati merasakan kasih sayang Allah kepada diri yang hina ini adalah apabila Ahmad Zaid (4 tahun) tiba-tiba menghafaz Surah Al-Mulk ketika pulang dari masjid.

Ya Allah... Terkejut saya.

Sebab saya tak pernah ajar.

Saya tahu, tentu pengasuh di neseri yang ajar.

Terus saya wassap mama (pengasuh).







Perkongsian dalam status



Perkongsian dalam status


Ya Allah... sungguh Engkau tunjukkan kasih sayangMu kepada hambaMu di Bulan Ramadhan yang mulia ini. Kasihanilah kami dan masukkanlah kami bersama-sama orang yang kami kasihi ke dalam FirdausMu bersama para anbiya dan solihin tanpa dihisab.

Ya Rabb.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...