Wednesday, April 1, 2020

Kenangan Abdullah ketika di Majlis Konvokesyen Huffaz Nusantara 2019

بسم الله الرحمن الرحيم


Entri ini ditulis pada 11/10/2019

Abdullah bercerita tentang kisahnya ketika menghadiri majlis konvokesyen Huffaz nusantara 2019 di Stadium Tertutup Gong Badak, Kuala Terengganu:


"Mama, ada orang tu kata kat adik: Untunglah adik khatam Al-Quran awal lagi dari kami. Lepas tu, semua orang asyik tanya umur adik."



Patutlah begitu.....

Ketika kami lihat gambar Abdullah dan Abdul Rahman ketika berbaris untuk masuk ke dalam stadium untuk majlis konvokesyen, Masya Allah..... Kelihatan Abdullah dan Abdul Rahman yang paling kecil dan muda sekali....

Huffaz yang lain kelihatan sudah dewasa.





"Mama, masa adik ambil skrol atas pentas pun orang yang bagi skrol tu tanya adik berapa umur adik..." Sambung Abdullah lagi.


Alhamdulillah... Allah kurniakan nikmat anak-anak mampu untuk khatam Al-Quran pada usia yang lebih muda berbanding orang lain walaupun pada hakikatnya mereka menghafaz dalam masa yang lama sejak sebelum masuk tadika lagi.


Semoga anak-anak dapat menjaga hafazan Al-Quran yang telah mereka hafaz dengan baik, dapat mengajarkannya terutama kepada Ahmad Zaid, mengamalkan dan berakhlak dengan Al-Quran.

Amin

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...