Wednesday, June 13, 2018

Video viral: Majlis memuliakan para penghafaz Al-Quran

بسم الله الرحمن الرحيم

Baru-baru ini viral di laman Facebook, video yang mempamerkan perarakan masuk para penghafaz Al-Quran ke majlis dengan penuh dimuliakan dan semangat, dengan nasyid yang bersemangat juga.

Inilah videonya:



Apabila saya menonton video ini, saya perasan ia hampir serupa dengan majlis penyampaian hadiah pertandingan hafazan Al-Quran Itqan pada bulan lalu yang disertai oleh Abang Abbudey.

Saya tunjuk kepada anak-anak dan bagitahu:
"Tengok, macam nak sama kan dengan majlis masa abang ambil hadiah kat UIA hari tu."

Saya ada menulis entri tentang majlis ini, namun bank entri tersusun hingga bulan 8 nanti.

Saya lihat di YouTube rasmi Itqan, belum diupload lagi video majlis tersebut:



Namun sedikit sedutan video perarakan masuk para pemenang ke dalam majlis tersebut dari rakaman kami (yang tidak berapa berkualiti)




Perasaan ibu-ibu biasalah, kadang-kadang atau selalunya kitalah yang lebih teruja dari anak-anak dengan kemenangan mereka.

Alhamdulillah satu kenangan yang indah, dimuliakan kerana Al-Quran.

MasyaAllah.







Semoga kita terus dimuliakan kerana Al-Quran di dunia dan akhirat.

Amin Ya Rabb.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...